Invitation to T4ERI Round Table on Borders and Migration - Borders and migration: (IN)visibility, then and now

23/11/2023 - 18:00
23/11/2023 - 19:00
16/11/2023

Tavola rotonda organizzata dall’Università di Trieste in collaborazione con l’Università del Litorale, Capodistria
Roundtable organised by the University of Trieste in collaboration with the University of Primorska, Koper
Okroglo mizo organizira Univerza v Trstu v sodelovanju z Univerzo na Primorskem, Koper

Confini e migrazione: (IN)visibilità, ieri e oggi
Borders and migration: (IN)visibility, then and now
Meje in migracije: (NE)vidnost, včeraj in danes

Interventi di/With the participation of/Sodelujejo:

• Alessandro Monsutti (Anthropologist, Graduate Institute of International and Development
  • Studies, Geneva)
  • Katja Hrobat Virloget (Anthropologist, University of Primorska)
  • Roberta Altin (Anthropologist, University of Trieste)
  • Tullia Catalan (Historian, University of Trieste)
  • Sandi Klun (Mayor of the border municipality of Dolina)
  • Rita Casseler (border witness)
  • Ismail Swati (border witness)
  • Students of the ’Archivio di Frontiera – Border’s archive’ Laboratory

Moderatori/Moderation/Povezujeta:

• Giuseppe Grimaldi e/and/in Alessandro Carrieri (University of Trieste)

Con la partecipazione di Associazione di volontariato e stakeholder locali, studenti e cittadini/e.

With the participation of voluntary associations, local stakeholders, students and citizens.

V sodelovanju z združenji prostovoljcev, lokalnimi zainteresiranimi stranmi, študenti in državljani.

Per partecipare da remoto collegarsi al link: https://u.garr.it/9S5fc

Lingua utilizzata: Italiano con relazione scritta finale multilingue (ITA/ ENG/SLO)
Working language(s): Italian. The abstracts will be multilingual (ITA/ ENG/SLO)
Delovni jezik(i): italijanščina, z večjezičnim končnim pisnim poročilom (ITA/ENG/SLO)

A partire da un’analisi del confine italo-sloveno e della sua funzione nel passato e nel presente, la tavola rotonda si apre alla cittadinanza per un confronto fra studiosi,
istituzioni locali e testimonianze di chi attraversato e vissuto il confine nel percorso migratorio per ragionare sulla (in)visibilità delle migrazioni incrociando lo sguardo transfrontaliero.

Starting from an analysis of the Italian-Slovenian border and of its past and present function, this public roundtable allows for discussion between scholars, local institutions and those who have crossed and experienced the border in their migratory journeys, in order to reflect on the (in)visibility of migrations across borders.

Javno okroglo mizo, odprto širši skupnosti, ki ima za izhodišče analizo italijanskoslovenske meje, njene pretekle in sedanje vloge, bodo oblikovali strokovnjaki, lokalne institucije in pričevalci, ki so mejo izkusili na svojih migracijskih poteh. Dogodek bo tudi priložnost za razmišljanje o (ne)vidnosti migracij iz čezmejne perspektive.

Ultimo aggiornamento: 16-11-2023 - 13:45