Progetto EUni4all-Network- EUROPEAN NETWORK OF INCLUSIVE UNIVERSITIES

03/03/2021

On Wednesday 17 and Thursday 18 February in Trieste, in the Department of Humanities, partner of the project EUni4all-Network- EUROPEAN NETWORK OF INCLUSIVE UNIVERSITIES, met virtually on the MSTeams platform.

The partners who will participate in this initiative are:  the European Disability Forum (EDF), the Eastern University of Finland, the University of Porto (Portugal), the University of the Study of Trieste (Italy), the Polytechnic University of Lublin (Poland) and the Spanish universities of Murcia, Sevilla and Autónoma de Madrid.

The aim was to discuss the research on inclusive universities in Europe and the future lines of development  to ensure international mobility for students with disabilities. The final goal is to create a web platform where students can check the level of inclusion of universities and choose the destination.

Mercoledì 17 e giovedì 18 febbraio a Trieste, presso il Dipartimento di Scienze Umanistiche, I partner del progetto EUni4all-Network- EUROPEAN NETWORK OF INCLUSIVE UNIVERSITIES, si sono incontrati virtualmente sulla piattaforma MSTeams.

I partner che parteciperanno a questa iniziativa sono: il Forum Europeo della Disabilità (EDF), l'Università Orientale della Finlandia, l'Università di Porto (Portogallo), l'Università degli Studi di Trieste (Italia), il Politecnico di Lublino (Polonia) e le università spagnole di Murcia, Siviglia e Autónoma de Madrid.

L'obiettivo era quello di discutere la ricerca sulle università inclusive in Europa e le linee di sviluppo futuro per garantire la mobilità internazionale degli studenti con disabilità. L'obiettivo finale del progetto è creare una piattaforma web dove gli studenti possono verificare il livello di inclusione delle università e scegliere la destinazione.

Ultimo aggiornamento: 03-03-2021 - 23:34